Atšaukė skrydį. Kokios keleivių teisės?

Sumažinti Padidinti Teksto dydis Spausdinti puslapį

Atšaukė skrydį. Kokios keleivių teisės?

Nė vienas nenorime, kad būtų atidėtas skrydis, o ką jau kalbėti apie skrydžio atšaukimą! Tačiau tokių dalykų atsitinka. Vienu atveju, kad atšauktas skrydis sužinome jau nuvykę į oro uostą, kitais atvejais – skrydžiai atšaukiami savaitė, mėnesis ar daugiau iki planuotos išvykimo datos. Tad, ar turime kokias nors teises, mes, eiliniai piliečiai, kurie už skrydį sumokėjome labai pigiai? Atsakymas: TAIP. Nesvarbu ar tavo skrydis kainavo 5 ar 500 Lt, tačiau visiems visos teises yra vienodos.

Kokias teises įgyja keleivis skrydžių atšaukimo atveju priklauso nuo to, kada aviakompanija informavo keleivį apie skrydžio atšaukimą. Dėl neaiškumų, ar keleiviui buvo pranešta apie skrydžio atšaukimą ir kada tai buvo padaryta, įrodinėjimo pareiga tenka skrydį vykdančiam oro vežėjui.

Keleiviai turi teisę per 7 dienas atgauti visą už bilietą sumokėtą sumą už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės. Taip pat, tam tikrais atvejais, yra galimybė gauti kaip galima greičiau skrydį į pirmąją išvykimo vietą, arba kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis, arba nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.

Jei miestą ar regioną aptarnauja keli oro uostai ir skrydį vykdantis oro vežėjas siūlo keleiviui skrydį į kitą oro uostą nei nurodytasis keleivio įsigytame biliete, skrydį vykdantis oro vežėjas padengia keleivio nuvykimo iš to kito oro uosto į keleivio įsigytame biliete nurodytąjį oro uostą arba į kitą netolimą su keleiviu sutartą paskirties vietą kainą.

Keleiviai taip pat gali reikalauti kompensacijos pinigais (eurais), kurios dydis priklauso nuo skrydžio atstumo (250 eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju; 400 eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir visų kitų 1500-3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju. Tačiau kompensacija nepriklausys šiais atvejais, kai jums:

– buvo pranešta apie atšaukimą mažiausiai prieš dvi savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko;

– buvo pranešta apie atšaukimą ne daugiau kaip prieš dvi savaites ir ne mažiau kaip prieš septynias dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip dviem valandomis anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykstant į galutinę paskirties vietą mažiau kaip keturiomis valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką;

– buvo pranešta apie atšaukimą mažiau kaip prieš septynias dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip viena valanda anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykstant į galutinę paskirties vietą mažiau kaip dviem valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką.

Piniginės išmokos taip pat negausite jeigu skrydį vykdantis oro vežėjas gali įrodyti, kad skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių. Tokios aplinkybės gali susidaryti pirmiausia šiais atvejais: dėl politinio nestabilumo, meteorologinių sąlygų, neleidžiančių vykdyti atitinkamo skrydžio, pavojaus saugumui, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų ir streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklos vykdymui.

Aviakompanijoms tikrai yra didelė nauda, jeigu jūs nežinote savo teisių, todėl žinokite savo teises ir jomis naudokitės!

Dažnai, patiems nukentėjusiems yra gana sunku susisiekti su oro linijų atstovais, nors ne tiek sunku, kiek viskas gali ilgai užtrukti. Avialinijos viešai neskelbia savo elektroninių pašto adresų, todėl keleiviams savo skundus dažniausiai tenka perduoti faksuojant, siunčiant registruotus laiškus jiems į atstovybę arba skambinant į užsienį. Iš savo patirties sakome – savo teisių įrodinėjimas gali užtrukti nuo mėnesio iki pusės metų. Nepavykus užmegzti ryšio su oro linijomis, visada galite parašyti į Civilinės Aviacijos Administraciją (CAA), kuri tikrai padės išspręsti susidariusias problemas bei atsakys į jums rūpimus klausimus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.