Italijos Markė: nuo poilsio paplūdimyje iki aktyvaus pažinimo

Sumažinti Padidinti Teksto dydis Spausdinti puslapį

italijos markė Sakoma, kad Italijos Markė šalyje yra tarsi puodelis espreso – mažytis, tipiškai itališkas ir toks koncentruotas, jog nėra ko daugiau ir beprašyti. Todėl Markė – tobula kryptis keliautojams ar net keliautojoms, kurios nori iš poilsio dienų pasiimti maksimumą: ir atsipalaiduoti paplūdimyje, ir susipažinti su šalies kultūra, ir užsukti į išparduotuves. Beje, šį regioną atostogoms noriai renkasi ir patys italai.

Duokite paplūdimių ir kultūros!

180 km ilgio Adrijos jūros pakrantėje išsidėsčiusi Markė pilna paplūdimių ir dailių praėjusius amžius menančių miestelių. Regionas tobulai tinka tiems, kas nori ne tik rasti laiko atsipūsti pajūryje, bet ir patirti tai, ko namie niekuomet neras. Ir tokių poilsiautojų tikrai netrūksta!

Tyrimų bendrovės „Socialinės informacijos centras“ (SIC) neseniai atlikto keliautojų elgsenos tyrimo duomenimis, vis daugiau žmonių save identifikuoja kaip „kultūros mylėtojus“, kuriems koncertai, ekskursijos, menas ir pažintys su vietiniais yra tiek pat svarbi atostogų dalis, kiek ir galimybė gerai išsimiegoti. Statistiškai tarp taip vadinamųjų „kultūros mylėtojų“ moterų šiek tiek daugiau nei vyrų.

Vienas įdomiausių Italijos regionų

„Italijos Markėje tikrai netrūksta peno nei akims, nei trokštantiems žinių ar naujų patirčių. Regione yra daugiau kaip 500 aikščių, per 1000 paminklų, 37 tvirtovės, 106 pilys, 15 citadelių, 170 bokštų, 72 senoviniai teatrai, 315 bibliotekų, o kur dar visas San Marino senamiestis ar Urbino istorinis centras – kaskart pasukęs į kokią nors gatvę čia rasi vis kitų epochų pėdsakus“, – sako tarptautinio kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ Produkto skyriaus vadybininkė Akvilė Barakauskaitė.

Žinoma, kultūra ir šalies pažinimas – tai ne vien skulptūros bei bažnyčios. Tai ir maistas, kuriuo Italija garsėjo visuomet. Markėje itin gausu šeimyninių užeigų, gaminančių pagal iš kartos į kartą perduodamus receptus ir tai darančius tik iš vietinių produktų. Viskas jūsų lėkštėje, nuo pomidoro iki krevetės, bus iš pačios Markės.

Kadangi tai pajūrio regionas, valgiaraščiuose dominuoja žuvis bei jūrų gėrybės. Ypač čia populiarus brodetto. Šeimų tradicijos skirtingos, tad apibūdinti šį patiekalą nelengva: kartais tai sriuba, o kartais – troškinys. Į patiekalą dedama kelios ar net keliolika žuvų bei jūrų gėrybių rūšių, išgaunant skonį, kuris tiesiogine to žodžio prasme yra nepakartojamas. Na, nebent grįšite į tą patį iš kartos į kartą perduodamą restoraną.

Mada: nuo podiumo – į jūsų lagaminą

Vasaros pradžioje Markė, kaip ir visa Italija, jau žydėte žydi, o atostogauti čia renkasi ir patys italai, kuriems šis regionas – tarsi mūsų Nida, į kurią dalis vietinių nori sugrįžti vėl ir vėl. Ir nors paplūdimiai, žinoma, dėmesį pritraukia, italai ten vyksta padaryti to, kas daugelyje šalies regionų neįmanoma – pigiai apsipirkti. „Markėje savo produkciją gamina tokie garsūs drabužių bei avalynės prekių ženklai kaip „TOD’S“, „Loriblu“, „Fabi“, „Roberto Cavalli“ ir kiti. Vien avalynės įmonių Markėje suskaičiuojama apie 2000“, – vardija „Tez Tour“ atstovė.

Daug parduotuvių reiškia ir daug itin patraukliomis kainomis galinčių pasigirti išparduotuvių – čia jų tiek, kad žemėlapiuose net sudaromi atskiri apsipirkimo maršrutai. Džiaugiantis kita kultūra nėra nieko smagiau kaip pasiimti dalį jos su savimi – tegul atostogas Italijoje primena garderobo detalė, kurios neturi niekas kitas!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.