Trys dienos nuostabiame Marakeše

Sumažinti Padidinti Teksto dydis Spausdinti puslapį

Trys dienos nuostabiame Marakeše Marokas – valstybė šiaurinėje Afrikos dalyje. Iš čia mūsų prekybos centrus pasiekia mandarinai ir apelsinai. Tiesa, jie būna ne tokie skanūs, kaip pačiame Maroke. Sakoma, kad norint pažinti Maroką, reikia važiuoti į Marakešą. Tad paskatinti labai pigių bilietų, leidomės pažinti šio miesto. Skrydžiai su Ryanair kompanija per Brėmeną į abi puses kainavo tik 130 Lt! Nuodėmė nepirkti bilietų už tokią kainą :). Rytietiško Maroko širdyje – Marakeše buvom tris dienas. Turbūt daug kas sakys, jog labai trumpai. Tačiau nepaliekant miesto ribų, kurio krantų neskalauja jūra ar viešbutyje nėra baseino, trijų dienų per akis. Mūsų tikslas buvo susipažinti su pačiu miestu, savo planą įgyvendinom su kaupu.

Laimei, pats viešbutis buvo vos 300 metrų nuo pagrindinės miesto aikštės – Džama El Fna, prie kurios ir stoja autobusas. Nors ir tai sugebėjome nueiti ne į tą pusę, tad savo nakvynės ieškojome gerą pusvalandį. Neįsivaizduoju, kaip būtumėm radę viešbutį, jei jis būtų kur kas toliau. Gatvių šimtai, siaurų mažų gatvelių – tūkstančiai, senų automobilių, motociklų milijonai, žmonių dar daugiau….. Gal šiek tiek perdedu, bet ten tikras chaosas. Gatvės pavadinimą pamatyti ant namo retenybė, o paklausti vietinių žmonių į kurią pusę eiti – misija neįmanoma. Jei ir pasakys, kažin ar viešbutis bus būtent toje vietoje. Jei vykdami į Marakešą neužsisakėte pervežimo iš/į oro uostą, pasiruoškite išlipę iš autobuso paklaidžioti. Kita išeitis – susistabdyti taksi

Trys dienos nuostabiame MarakešeDauguma taksi automobilių turi taksometrus, tačiau, bet kokiu atveju dėl kainos tarkitės prieš įsėsdami į automobilį. Kitas variantas kaip greičiau pasiekti viešbutį – „asmeninis palydovas“, kuris prisistatys vos už kelių minučių, jei jus pamatys besiblaškančius su žemėlapiu rankose. Tokiems tipeliams taip pat reikia mokėti ir jeigu naudositės jų „paslaugomis“ – kainą susitarkite iš anksto!

Trys dienos nuostabiame MarakešeKad būtų kur kas pigiau, mes pasirinkome viešojo transporto paslaugas. Autobuso kaina iš/į oro uostą tik 30 dirhamų, o tai yra 3 eurai. Buvom užsisakę trijų žvaigždučių viešbutį, kuriam tikrai neduočiau tiek žvaigždžių. Reikia žinoti, kad viešbučio klasifikavimas Afrikoje skiriasi nuo Europoje esančių viešbučių. Pačiame Marakeše nakvynės kainos tikrai mažos, todėl galima sau leisti apsigyventi ir keturias žvaigždutes turinčiame viešbutyje.

Savo kelionę po stebuklingąjį miestą pradėjome netrukus. Susirasti normalių žemėlapių nepavyko, todėl pirmas tikslas buvo rasti turizmo informacijos centrą. Tačiau planai žlugo pamačius, kokia ten “mišrainė”. Net ir pastatą, esantį už 100 metrų būtų sunku surasti… Todėl pačią pirmą dieną aplankėme šalia viešbučio esančius objektus – Kutubijos mečetę, Džama El Fna aikštę, kurioje arabiškas gyvenimas verda 24 val. 7dienas per savaitę. Joje išvysite nuo savo produkciją pardavinėjančių miesto gyventojų iki istorijų pasakotojų ar gyvačių užkerėtojų. Taip pat nėrėmės į Souk – rytietišką turgų, į kurį įeiti lengva, tačiau išeiti kur kas sudėtingiau. Norintieji paklaidžioti labirinte – Souk turgus puiki vieta tą padaryti, tuo pačiu ir apsipirkti. Visada būtina derėtis, kitu atveju permokėsite nuo kelių iki kelių šimtų kartų! Pasiruoškite būti kalbinami, turėkite kantrybės. Šiose vietose masiškai daug žmonių, todėl likite budrūs, kad nebūtumėte apšvarinti kišenvagių.

Trys dienos nuostabiame MarakešeIšėjus iš viso šito šurmulio ir einant link viešbučio pamatėme turistinius, raudonus, dviejų aukštų autobusus. Šie autobusai veža per visas lankytinas vietas Marakeše. Kitą dieną nusipirkome 48 valandas galiojantį bilietą, kuris kainuoja 190 dirhamų – 19 eurų (galima pirkti 24 val. galiojantį bilietą už 145 dirhamus, 14,5 euro). Šita paslauga palaima turistui. Tikrai būtumėm tiek neradę, tiek nepamatę, jeigu ne šie turistiniai autobusai. Kaip minėjau, gatvių, mažų gatvelių apstu, tad net su žemėlapiu, kurį davė nusipirkus bilietus, sunku rasti norimą objektą. O ir jame surašytos tik pagrindinės gatvės. Tik kai pravažiavom pirmą ratą pradėjome gaudytis šiame klaidžiame mieste. Visiems rekomenduoju nusipirkti bent 24 h galiojantį bilietą.

Trys dienos nuostabiame MarakešeMarakešo, kaip ir turbūt viso Maroko gamta – graži. Palmės, alyvuogės, apelsinmedžiai, mandarinmedžiai – pagrindinė Marakešo augmenija. Kur tik pasisuksi ten imk ir skink apelsinus. Žinoma, niekas jų neskina tiesiai iš gatvės. Geriausia vaisius ir kitą maistą pirkti dideliuose prekybos centruose. Didelių sultingų apelsinų kaina apie 4 dirhamai už kilogramą (apie 1,40 Lt), paprastesnių ir smulkesnių apelsinų kaina per pus mažesnė.

Trys dienos prabėgo labai greitai, tačiau jų užteko. Rekomenduoju ten nuvykti ir susipažinti su kitokiu gyvenimo būdu, kitokia kultūra. Tikrai verta!

Jeigu Jūs planuositės kelionę, pateikiu lankytinų vietų sąrašą:

1) La koutoubia mečetė

7) Musee de Marrkech

8) Fontaine Chroub ou Chrouf

9) Jardin d’Agdal

10) Av. Abd. Khattabi (gatvė)

11) Theatre Royal

12) Palais de Congres

13) Av. Mohamed VI (gatvė)

14) Av. Mohamed V (gatvė)

15) Les Jardins Majorelle

16) Palmeraie

Šiek tiek informacijos:

* Skrendant į Maroką būtina turėti pasą, kuris po grįžimo į Lietuvą galiotų dar 6 mėnesius;

* Skiepų ir vizų vykstant į šią šalį nereikia;

* Į Maroką negalima įsivežti/išsivežti daugiau kaip 1000 dirhamų, geriausia vežtis eurus, kuriuos vos tik atvykus išsikeisite į dirhamus ir atvirkščiai.

* Oro uosto parduotuvėse, esančiose praėjus patikros punktą, galima atsiskaityti tik eurais arba banko kortelėmis;

* Naudojantis taksi paslaugomis, dėl kainos derėkitės prieš įlipant į automobilį;

* Pirkdami suvenyrus taip pat derėkitės;

* Draudžiama fotografuoti/filmuoti valstybinius objektus;

* Nešiokite kepurę, išsitepkite kremu nuo saulės;

* Draudžiama kritiškai kalbėti apie karalių, jo šeimą, monarchijos konsepciją;

* Arbatpinigiai restoranuose gali būti įtraukti į sąskaitą, jeigu taip nėra, pagal tradiciją paliekama 10 proc. nuo išleistos sumos.

2011.06

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.