Įspūdžiai patirti Edinburge: patarimai ką pamatyti?

Sumažinti Padidinti Teksto dydis Spausdinti puslapį

edinburgas

Edinburgas – vienas iš gražiausių miestų Škotijoje. Miestas Škotijos sostine tapo 1942 metais. Savaitgalis šiame istoriniame kampelyje tikrai neprailgs. Pamatyti tikrai yra ką!

Na, o mano kelionė, galiu drąsiai pasakyti – vykusi, prasidėjo 2010-04-24 vakarą, kada su Star1 aviakompanijos lėktuvu pakilome iš Vilniaus oro uosto. Mane labai nustebino šiltas ir malonus įgulos aptarnavimas, rūpinimasis kiekvienu keleiviu.

Škotijos sostinėje, Edinburge, nusileidome pirmą valandą nakties. Taupant pinigus, buvom susiplanavę naktį praleisti oro uoste. Naktis neprailgo, nes jau šeštą valandą ryto ėjome autobuso link.

Oro uostas yra labai patogioje vietoje, miesto teritorijoje. Važiuoja tiek ekspresiniai, teik maršrutiniai autobusai. Ekspreso kaina – 2 svarai į vieną pusę, arba 3 svarai į abi puses, o maršrutinio autobuso bilieto kaina 1,20 svaro, dienos/nakties bilietas – 3 svarai. Taip, kad lyginant kainas su kitais miestais, jos nėra labai aukštos. Nusipirkę dienos bilietą, kuris galioja visą dieną iki 24 valandos nakties, keliavome link savo užsisakytų svečių namų, tačiau miego stoka laimėjo, tad pirma mūsų išlipimo stotelė buvo Leito (Leith) uoste, kuriame išvydome karališkąją jachtą „Britania“.Kadangi šioje vietoje atsidūrėme anksti (7 valandą ryto), tad suprantama, kad tokiu laiku niekas nedirbo. Jeigu norėsit ją aplankyti, jachtos denis atviras nuo 10 valandos, o įėjimo kaina 12,50 svarų. Apsukę kelis ratus, sėdome į autobusą, kuris nuvežė į jaukius svečių namus. Įsikūrę juose, išėjom grožėtis miestu.

Pirmają dieną paskyrėm didžiausiai miesto įžymybei. Tai – Edinburgo pilis. Į ją nueiti ne tik verta, bet ir būtina. Sumokėję po 12 svarų, patekome į vidų. Dvelkiančios senove pilyje yra įsikūrę ne vienas muziejus, saugoma karalienės karūna, o nuo pilies atsiveria dangiška Edinburgo panorama.

Pilyje užtrunkame pora gerų valandų ir leidžiamės į alkoholiu dvelkiantį Škotiško viskio paveldo centrą (The Scotch Whisky Heritage Centre). Įėjimas į šį objektą nei daug, nei mažai – 11,50 svaro. Jame mes išgirstame visą škotiško viskio atsiradimo bei gaminimo istoriją. Galiausiai patenkame į rojų – patalpą, kurioje saugoma daugiau nei 3000 viskio rūšių. Rojus ne tik alkoholikui. Akys mirgėjo nuo butelių formos įvairovės, nuo auksinės spalvos, kuri supo mus. Taip pat buvo suteikta proga padegustuoti viskio, o prisiminimui gavome dovanų degustavimo taurę.

Toliau leidomės link Princesės sodų (Princess street gardens). Nuostabus parkas, dvelkiantis ramybe ir skaistumu, jame drąsiai besiklausant paukščių čiulbėjimo ir fontano čiurlenimo, atsisėdus ant suoliuko galima atsipalaiduoti bei pailsėti.

Įkvėpę gryno oro sekantis aplankytas objektas buvo Valterio Skoto paminklas (Sir Walter Scott Monument). Įdomios ir kvapą gniaužiančios architektūros statinys.

Apžiūrėję jį, leidomės link Nacionalinės Škotijos galerijos (National Gallerie of Scotland), kurioje pamatėme daugybę paveikslų. Kas mėgsta įspūdingus paveikslus puiki proga paganyti akis, o tam kam nėra labai įdomu, bet turit laisvo laiko taip pat nueikit, vis dėlto nemokamai.

Kiekvieną kelionę reikia susiplanuoti, o mano silpnybė keliaujant sudėti visus taškus ant i. Tai reiškia viską susiplanuoti iki smulkmenų. Šiai kelionei viskas buvo pasiruošta – nuolaidos surastos taip pat. Juk kiekvienas norime sutaupyti! Edinburgas kaip tik tas miestas, kuriame tai galima įgyvendinti. Norint pamatyti daug, bet tuo pačiu ir sutaupyti, siūlau nusipirkti vienos (26,50 svaro), dviejų (39 svarai) arba trijų (51,50 svaro) dienų Edinburgo pasą (Edinburgh pass). Su šiuo dokumentu (kortele) bus galima aplankyti daugiau negu 30 lankytinų vietų, gausite nuolaidų suvenyrinių prekių parduotuvėse, bei nuolaidų transportui.

Antroji diena prasidėjo su vienos dienos pasu. Per du asmenis mes sutaupėme apie 80 svarų (apie 320 Lt). Ir tai yra gryniausia tiesa! Vis dėlto kainos į lankytinus objektus nėra pigios. Per vieną dieną, nuo pačio ryto mes aplankėme – The Edinburgh dungeon (15,50 svaro), siaubo muziejų, kas nebuvę – tikrai įdomu, o kas buvę kituose miestuose (pvz. Londone), tai ir Edinburge niekuo nesiskirs šis muziejus. 3D Loch Ness experience (5,95 svaro), jame rodomas 25 minučių trukmės dokumentinis filmukas, kuriame įrodymais siekiama pagrįsti garsiosios Lochneso pabaisos egzistavimą. Toliau aplankėme Camera Obscura and World of Illusions (8,95 svaro). Jeigu neturėtumėte paso, tokios sumos neverta mokėti. Šiame muziejuje užtrukome ne ilgiau kaip 30 minučių. Geriausia ką galima čia nuveikti, tai užlipus ant stogo pro žiūronus apžvelgti visą miesto panoramą.

Taip pat kaip nenueisi į zoologijos sodą – Edinburgh Zoo (15,50 svarų). Nors, mane šiek tiek nuvylė, kadangi kai kurių gyvūnų neteko pamatyti. Galbūt ne tuo laikotarpiu apsilankiau jame, nors buvo pavasaris?…. Na, bet kas buvo tik Lietuvos zoologijos sode, tikrai nuvažiavę į Edinburgą nueikit į šio miesto zoologijos sodą. Pasigrožėsite gyvūnais, gamta, o atsisėdus prie staliuko pasidarysite trumpą pikniką ir smagiai praleisite laiką. Zoosodas tikrai didelis, jį iš lėto apžiūrint užtruksi ne mažiau kaip dvi valandas.

Kas mėgsta augaliukus puiki proga nuvykti į botanikos sodą. Jame galėsite pasigrožėti nesibaigiančia žaluma, įėjimas nemokamas, tačiau norintiems pabuvoti orandžerijoje teks sumokėti 4,50 svaro.

Norint išnaudoti produktyviai dieną mes pasirinkome truputį adrenalino ir ištvermės reikalaujančius turus. Vienas jų buvo dieną, kitas vėlai vakare. The terror tour Auld Rekkie tours (12 svarų) ir Undeground tour (8 svarai). Vėl gi, jeigu neturėsite paso užteks apsilankyti viename iš jų. Nuveda į tą patį pastatą, gal tik kažkiek kitokią istoriją papasakoja. Škotija nebūtų Škotija, jeigu po šių turų neduotų nusiraminimui 100 gramų viskio. Tiesa, skliausteliuose pateiktos kainos už įėjimą į objektą, jeigu neturėtumėte Edinburgo paso. Tiek suspėjome aplankyti su šia kortelę, kaip minėjau, per du asmenis sutaupėm apie 80 svarų.  Kaip ir kiekviename mieste, taip ir šiame galima rasti nemokamų muziejų ar pramogų. Vakare siūlyčiau pasivaikščioti Royle Mile (Karališkoji Mylia) gatve, tai seniausia gatvė Edinburge, kuri driekiasi nuo Edinburgo pilies iki Holirudo rūmų. Karališkąją Mylią sudaro kelios gatvės: Castle Hill, Lavvnmarket, High Street ir Canongate.

Trečioji diena pasitiko mus su lietumi. Laimei palijo kelias valandas ir nustojo. Šią dieną skyrėme parkų, paminklų, bažnyčių aplankymui. Pamatėme garsius Holyrood rūmus, kuriuose kasmet vasaroja karalienė, Škotijos Parlamentą (The Scottish Parliament), St. Giles katedrą, St John‘s ir St. Cuthbert‘s bažnyčias.

Užsiropštėme į statų kalną, kuriame stovi Nelson monument, Nelsonui skirtas paminklas. Nuo šio kalno atsiveria taip pat graži panorama, atsisėdus ant žolytės drąsiai galima užkąsti, atsigaivinti. Paskutinį kelionės tašką pasirinkome pasivaikščiojimą Šiaurės jūros pakrante. Kaip gi nuvažiavus į miestą, kurio krantus skalauja jūra, nepasigrožėsi horizontu ir laivais, ieškančiais neatrastų tolių….

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.