Dažniausiai kylančios problemos ir jų sprendimo būdai viešbučiuose

Sumažinti Padidinti Teksto dydis Spausdinti puslapį

Dažniausiai kylančios problemos Nei vienas viešbutis nėra apsaugotas nuo kartais pasitaikančių techninių gedimų, kurie nepriklauso nuo kelionių organizatorių veiklos. Pateikiame dažniausiai kylančių problemų sąrašą:

Oro kondicionieriaus veikimas. Karščiausiu sezono laiku oro kondicionierius gali nepakankamai atvėsinti patalpą. Tokiu atveju rekomenduojame nustatyti ne minimalią 18 laipsnių temperatūrą, o kilstelėti iki 20 laipsnių – nustačius tokią temperatūrą, kondicionierius veikia efektyviau. Jeigu kondicionierius iš viso neveikia, patikrinkite, ar esate uždarę visas duris ir langus. Jei vis tiek nepavyksta jo įjungti, būtinai kreipkitės į viešbučio administraciją. Jei problema neišsprendžiama, apie tai kuo skubiau informuokite kelionių organizatoriaus atstovą.

Karštas vanduo. Žemesnės kategorijos viešbučiuose karštas vanduo tiekiamas iš virš viešbučio esančių saulės šildomų vandens rezervuarų, todėl dažnai pasitaiko, kad iki vėlaus vakaro karštas vanduo yra išnaudojamas. Aukštos kategorijos viešbučiai dažniausiai turi boilerinę vandens šildymo sistemą, kuria kompensuojamas karšto vandens trūkumas.

Perpildytas viešbutis (Overbooking). Pasitaiko atvejų, kai turizmo sezono įkarštyje viešbučiai nesuvaldo savo užimtumo ir rezervuoja daugiau kambarių negu realiai gali talpinti žmonių. Dėl tokių aplinkybių kelionių organizatorius turėtų informuoti iš anksto, tačiau pasitaiko atvejų, kad apie tai sužinoma tik poilsiautojams atvykus į šalį. Jei taip įvyksta, Jūs turite teisę reikalauti, kad būtų suteiktas apgyvendinimas tos pačios kategorijos viešbutyje, o pagal galimybę – aukštesnės kategorijos. Tuo privalo pasirūpinti kelionių organizatorius. Jeigu iki kelionės pradžios paaiškėja, kad turisto užsakytas viešbutis yra perpildytas ir turistui netinka kelionių organizatoriaus pasiūlytas kitas viešbutis (arba nėra galimybės pasiūlyti kito viešbučio), turistas įgyja teisę susigrąžinti už kelionę sumokėtus pinigus. Jeigu minėta aplinkybė paaiškėja kelionės metu ir turisto taip pat netenkina kelionių organizatoriaus pasiūlytas alternatyvus viešbutis (arba nėra galimybės pasiūlyti kito viešbučio, kelionių organizatorius be papildomo užmokesčio turi užtikrinti turisto kelionę atgal arba nuvežimą į kitą vietovę, kuri priimtina turistui, taip pat grąžinti turistui pinigus už nesuteiktas paslaugas.

Vaizdas į jūrą. Atvykimo dieną poilsiautojai apgyvendinami viešbučio administracijos nuožiūra laisvuose užsakyto tipo kambariuose. Vaizdą į jūros pusę viešbučiai garantuoja tik tada, kai turistas už tai sumoka nustatytą papildomą mokestį iš anksto, rezervuodamas kelionę. Kai kuriuose viešbučiuose vaizdu į jūrą yra laikomas ir dalinis (šoninis) vaizdas į jūrą.

Paslaugos viešbučiuose sezono pradžioje ir pabaigoje. Priklausomai nuo oro sąlygų kurorte bei gyventojų skaičiaus viešbutyje, turistinio sezono pradžioje bei pabaigoje viešbučių teritorijose gali būti neteikiamos kai kurios paslaugos. Pavyzdžiui, gali neveikti atviri baseinai, kai kurie lauko restoranai, barai bei kavinės, vandens kalneliai, nevykti pramoginiai renginiai po atviru dangumi ir pan. Siūlomų paslaugų spektrą, trukmę bei laiką savo nuožiūra nustato viešbučio administracija. Pats viešbutis taip pat pasilieka teisę savo nuožiūra keisti sutartyje numatytas sezono pradžios/ pabaigos datas. Todėl prieš planuojant kelionę sezono pradžioje ar pabaigoje, kelionių agentūroje pasidomėkite dėl aukščiau išvardintų galimų šio laikmečio ypatumų.

Gyviai. Viešbučiuose, esančiuose užmiestyje arba turinčiuose gausiai apželdintas teritorijas, galite susidurti su skruzdėmis, driežais ar vabzdžiais. Atsižvelgiant į pasirinktos poilsio šalies klimato ypatumus, prašome Jūsų supratimo ir ramios reakcijos. Pasitaikius šiems nenumatytiems atvejams, būtinai apie tai informuokite viešbučio administraciją ir kelionių organizatoriaus atstovą. Prieš vykdami į kelionę pasiteiraukite, ar toje šalyje bei viešbutyje yra pasitaikę tokių atvejų.

Saugumas. Ilsėdamiesi viešbutyje nepraraskite budrumo – nepalikite jokių vertingų daiktų viešbučio kambaryje, lengvai prieinamose vietose, nes net tarp viešbučio personalo atstovų gali pasitaikyti nesąžiningų darbuotojų. Patariame išeinant iš kambario patikrinti, ar yra uždaryti langai ir durys, vertingus daiktus, kelionės dokumentus saugoti seifuose, esančiuose kambaryje arba šalia viešbučio registratūros. Važiuodami į ar iš viešbučio, taip pat į ekskursijas, pasitikrinkite, ar nepalikote savo daiktų transporto priemonėse.

Pasas ir kiti asmens dokumentai. Visos kelionės metu ypač saugokite pasą ir kitus asmens dokumentus. Praradę pasą ar kitus asmens dokumentus arba juos sugadinę, nedelsiant informuokite apie tai kelionių organizatoriaus atstovą poilsio šalyje. Tokiais atvejais Jums turi būti išduotas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. V-141 „Dėl Asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo” nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai praleistą laiką užsienio šalyje apmoka pats turistas.

Higienos ir papildomi reikmenys. Higienos ir papildomų priemonių (muiliukų, šampūno, batų šepetėlio, dušo kepurėlės, siuvimo priemonių rinkinėlio ir t.t.) suteikimas ir jų papildymas priklauso nuo viešbučio administracijos. Jūsų kambaryje Jums atvykus privalo būti tualetinio popieriaus bei rankšluosčių kiekvienam kambaryje gyvenančiam asmeniui. Nenustebkite, jei vonios kambaryje nerasite tualetinio šepečio – tai reiškia, kad aptarnaujantis personalas tvarką prižiūri kasdien.

 

Informacijos šaltinis: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir tarptautinis kelionių organizatorius TezTour.