Viešbučių klasifikacija

Sumažinti Padidinti Teksto dydis Spausdinti puslapį

Viešbučių klasifikacija


Kiekvienoje šalyje viešbučiai klasifikuojami pagal tos šalies nustatytus standartus ir kriterijus. Dėl šios priežasties tos pačios kategorijos viešbučiai skirtingose šalyse dažniausiai skiriasi, tad lyginti juos tarpusavyje yra gana sudėtinga.

Apgyvendinimo paslaugų klasifikacija – apgyvendinimo paslaugų kokybės įvertinimas, siekiant informuoti ir sudaryti galimybes pasirinkti pageidaujamo lygio apgyvendinimo paslaugas. Dažniausiai skiriamos penkios viešbučių kategorijos (žymima simboliais nuo vieno iki penkių). Vertinti gali tarptautinės, valstybinės ar vietos valdžios institucijos, turizmo komisijos, prekybos bendrovės, kelionių katalogų leidėjai, viešbučių savininkai (Aiškinamasis turizmo terminų žodynas, 2009, Vilnius).

Dažnai pasitaiko atvejų, kad ir toje pačioje šalyje esantys vienodos kategorijos viešbučiai skiriasi pramogų ir paslaugų gausa, aptarnavimo kokybe, savo įrengimo kokybe, modernumu ir pan. Todėl apibendrinti informaciją, ko galima tikėtis atitinkamos kategorijos viešbutyje, galima tik iš dalies. Siūlome susipažinti su mūsų pastebėjimais. Tikimės, kad jie padės Jums geriau įvertinti savo poreikius, o pagal juos pasirinkta kelionė atitiks Jūsų keliamus lūkesčius.

 

2* VIEŠBUČIAI

Kategorija visiškai atitinka sąvoką „ekonominės klasės“ viešbutis. Ši viešbučių kategorija labiau skirta jauniems, aktyviems, daug keliaujantiems ir mažai laiko viešbutyje praleidžiantiems žmonėms. Nerekomenduojame 2* viešbučių rinktis ieškantiems ramaus šeimyninio poilsio su vaikais, kai prioritetas teikiamas komfortui bei aukštesnio lygio aptarnavimui.

Teritorija. Dažniausiai nedidelė arba jos visai nėra. Kai kuriais atvejais 2* viešbutyje yra baseinas, bet prie jo gali trūkti vietos gultams.

Lokacija. Ekonominės klasės viešbučiai dažniausiai būna įsikūrę miesto centre, šalia judrių ir triukšmingų gatvių, arba priešingai – nutolę nuo miesto ar kurorto centro. Dažniausiai šie viešbučiai neturi nuosavo paplūdimio ir poilsiautojams tenka patiems rūpintis paplūdimio paieškomis.

Interjeras. Kuklus, paprastas, minimalūs apgyvendinimo patogumai. Baldai gali būti seni, neretai plastikiniai. Kambariuose dažniausiai įrengti tik dušai.

Maitinimas. Nėra plataus patiekalų pasirinkimo, meniu gali kartotis, vaikiškas meniu – retenybė.

Pramogos ir sportas. Įprastai šiuose viešbučiuose nėra teikiamos tokio pobūdžio paslaugos.

Pasitaikantys nusiskundimai. Pastabos dėl nepakankamos tvarkos ar aptarnavimo kokybės.

 

3* VIEŠBUČIAI

Viešbučiai orientuojami į „ekonominės klasės“ poilsį jaunimui ir šeimoms. Rinktis apgyvendinimą 3* viešbučiuose rekomenduojame žmonėms, teikiantiems pirmenybę šalies pažinimui, ekskursijoms ir kitoms pramogoms už viešbučio teritorijos ribų.

Teritorija. Įprastai nedidelė, su nedideliu baseinu.

Lokacija. Šio tipo viešbučiai gali būti įsikūrę įvairiose kurortų vietose, rečiau – šalia jūros. Dažniausiai viešbutį nuo paplūdimio skiria kelias arba pastatų kvartalas.

Interjeras. Kuklus, paprastas, gali būti seni baldai, pastebimas kosmetinio remonto poreikis kambariuose. Gali pasitaikyti smulkių techninių gedimų (durų spynos, kondicionieriaus ar santechnikos). Kambariuose dažniausiai įrengti tik dušai.

Maitinimas. Nėra plataus patiekalų pasirinkimo. Gali nebūti vaikiško meniu.

Pramogos ir sportas. Pramogos organizuojamos retai, o jų programa bei intensyvumas priklauso nuo viešbučio administracijos iniciatyvos. Trūksta pramogų vaikams.

Pasitaikantys nusiskundimai. Pastabos dėl nepakankamos tvarkos ir aptarnavimo kokybės.

 

4* VIEŠBUČIAI

Tai viešbučiai, siūlantys gana kokybiškų paslaugų spektrą, todėl tinka plačiausiam poilsiautojų ratui. 4* ir aukštesnės kategorijos viešbučius rekomenduojame rinktis tiems žmonėms, kurie planuoja daugiau laiko praleisti viešbučio teritorijoje ir naudotis jo teikiamomis paslaugomis.

Teritorija. Teritorijos dydis gali būti įvairus, todėl derėtų iš anksto pasidomėti dėl jos dydžio ir joje teikiamų paslaugų.

Lokacija. Priklausomai nuo kurorto pobūdžio, viešbutis gali būti išsidėstęs įvairiose kurorto zonose. Būtina atkreipti dėmesį į tai, ar aplink viešbutį yra išvystyta turizmo infrastruktūra, ar viešbutis yra nuošalioje, ramioje kurorto dalyje, ar triukšmingoje.

Interjeras. Įprastai tvarkingas, standartinis kambarys – erdvesnis negu 2* ar 3* viešbučiuose. Bet kuriuo atveju visada verta pasidomėti, kada paskutinį kartą viešbutis buvo atnaujintas.

Maitinimas. Platus siūlomų patiekalų pasirinkimas, taip pat daugiau maitinimo vietų negu 2* ar 3* viešbučiuose. Tiesa, barų, restoranų bei užkandinių skaičius tiesiogiai priklauso nuo viešbučio dydžio, taip pat galimybių vienu metu priimti didelį turistų skaičių.

Pramogos ir sportas. Kuo didesnė viešbučio teritorija, dažniausiai tuo didesnis ir pramogų bei teikiamų paslaugų spektras.

Pasitaikantys nusiskundimai. Dažniausiai teigiami atsiliepimai. Rečiau pasitaiko nusiskundimų dėl aptarnavimo kokybės ar dėl smulkių techninių gedimų (durų spynos, kondicionieriaus ar santechnikos).

 

5* VIEŠBUČIAI

Viešbučiai, tinkami visų kategorijų keliautojams, patogumo ir stiliaus ieškotojams. Tarp šios kategorijos viešbučių galima rasti optimalų kainos ir kokybės santykį šeimyniniam poilsiui. Tačiau iš šių viešbučių kainodaros galima išvesti ir taisyklę, kad kuo aukštesnė viešbučių kaina, tuo efektyviau išpildomi poilsiautojų lūkesčiai. Taip yra todėl, kad šios kategorijos viešbučiai taip pat gali būti skirtingo lygio – nuo ekonominių 5* iki prabangiausių.

Teritorija. Dažniausiai turi didelę savo teritoriją. Pasidomėkite, kurių viešbučių teritorija geriausiai tinka šeimyniniam poilsiui su vaikais, kurių – ramybės ieškotojams, kurių – pramogų mėgėjams.

Lokacija. Dauguma šalių šios kategorijos poilsinio tipo viešbučiams kelia reikalavimą užimti taip vadinamąją pirmąją paplūdimio liniją. Nepaisant to, jie gali būti išsidėstę tiek miesto centre ar triukšmingose miesto vietose, tiek ramioje vietoje užmiestyje.

Interjeras. Labai priklauso nuo viešbučio statybos metų bei įrengimo stiliaus (modernus, klasikinis ar teminis). Šio tipo viešbučiuose dažnai dominuoja prabangos elementai, plačios erdvės, daugybė malonių, jaukumą suteikiančių smulkmenų standartiniuose kambariuose.

Maitinimas. Išsiskiria patiekalų gausa, siūlomas vaikiškas meniu. Tokio tipo viešbučiuose dažniausiai vyrauja skirtingų šalių virtuvės, veikia a la carte restoranai (dėmesio, pasidomėkite, ar Jūsų viešbučio a la carte restoranai nėra papildomai apmokama paslauga).

Pramogos ir sportas. Šių viešbučių teritorijos dažniausiai yra pritaikytos įvairioms sporto rūšims. Jei esate tam tikros sporto šakos mėgėjas, iš plačios viešbučių pasiūlos lengvai pasirinksite tinkamiausią būtent Jums. Viešbučiuose dirba animatoriai, kurie organizuoja viešbučio svečių užimtumo ir pramogines programas.

Pasitaikantys nusiskundimai. Nusiskundimų dėl šios kategorijos viešbučių beveik nepasitaiko.

Patarimas. Prieš priimdami sprendimą įsigyti tam tikrą kelionę, siekite gauti kuo daugiau informacijos apie viešbutį tiek tiesiogiai iš agentūros, kurioje įsigyjate kelionę, tiek iš kitų šaltinių – poilsiautojų atsiliepimų, vertinimų internete, nuotraukų, viešbučio internetinio puslapio ir t. t.

 

Informacijos šaltinis: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir tarptautinis kelionių organizatorius TezTour.