Keleivių teisės keliaujant lėktuvu. Atsisakymas skraidinti

Sumažinti Padidinti Teksto dydis Spausdinti puslapį

Keleivių teisės keliaujant lėktuvu. Atsisakymas skraidinti

Atsisakymas vežti – tai atsisakymas priimti skristi keleivį, nors jis atvyko registruotis skrydžiui nustatyta tvarka ir laiku (t.y. turi patvirtintą rezervavimą skrydžiui ir atvyko registruotis oro vežėjo, turizmo kelionių organizatoriaus arba įgaliotojo atstovo iš anksto raštu (įskaitant elektroninėmis priemonėmis) nurodyta tvarka ir laiku, arba, jei laikas nenurodytas, ne vėliau kaip likus 45 minutėms iki paskelbto išvykimo laiko.

Atsisakymu vežti nelaikomas atsisakymas priimti skristi keleivius, kai yra pagrįstų priežasčių atsisakyti juos vežti, pavyzdžiui, sveikatos, saugos ar saugumo sumetimais arba dėl nepakankamų kelionės dokumentų.

Kai skrydį vykdantis oro vežėjas pagrįstai tikisi, kad turės atsisakyti vežti tam tikro skrydžio keleivius, jis pirmiausia privalo ieškoti savanorių, sutinkančių atsisakyti rezervavimo mainais į kompensaciją, dėl kurios dydžio ir formos susitaria su keleiviu individualiai.

Atsisakydamas vežti keleivius, oro vežėjas privalo kiekvienam keleiviui pateikti rašytinį pranešimą, kuriame išdėstytos kompensavimo ir pagalbos teikimo pagal šį reglamentą taisyklės. Taip pat keleivis, nepriklausomai nuo to, ar jis būtų savanoris, ar buvo atsisakyta vežti be jo sutikimo, turi teisę:

• į kompensaciją,

• į pasirinkimą atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu,

• į rūpinimąsi juo.

Jei nepakanka savanorių, kad tuo skrydžiu galėtų vykti visi kiti rezervavimą turintys keleiviai, skrydį vykdantis oro vežėjas gali atsisakyti vežti keleivius be jų sutikimo.

 

Jei atsisakoma vežti keleivius be jų sutikimo, skrydį vykdantis oro vežėjas turi:

1. Nedelsdamas išmokėti keleiviams kompensaciją:

a) 250* eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju; b) 400* eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;

c) 600* eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.

* Šios kompensacijos dydis gali būti sumažintas 50%, jeigu keleiviai į galutinę paskirties vietą nukreipiami kitu maršrutu ir kito skrydžio atvykimo laikas yra vėlesnis už keleivio įsigytame biliete nurodytą tvarkaraščio numatytą atvykimo laiką mažiau kaip a) dviems valandomis – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju; b) trimis valandomis – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 150 –3500 kilometrų atstumo skrydžių atvejui c) keturiomis valandomis – visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.

2. Suteikti galimybę rinktis:

a) per septynias dienas atgauti visus bilieto perkimo pinigus, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtus pinigus ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtus pinigus, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės; taip pat tam tikrais atvejais – kaip galima greičiau, skrydį į pirmąją išvykimo vietą; arba

b) kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis; arba

c) nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.

3. Teikti pagalbą:

a) maistą ir gaiviuosius gėrimus, atsižvelgiant į laukimo laiką;

b) galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus;

c) apgyvendinimą viešbutyje tais atvejais, kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba, kai būtina pasilikti ilgiau nei buvo numatęs keleivis;

d) transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.

 

Informacijos šaltinis: http://www.caa.lt